Dag: 4 november 2010

Ald Weishoes Venlo, bron Wikipedia
JEUGD VERSUS SENIOREN OP 13 NOVEMBER

De komende ontmoeting Jeugd-Senioren zal op zaterdag 13 november (vanaf 14.00) in het Ald Weishoes plaatsvinden. De afgelopen ontmoetingen op donderdagavond in clublokaal LimianZ trokken helaas weinig jeugdspelers.
Daarom gaan we het eens op deze manier proberen. Nu komen de senioren dus op bezoek bij de jeugdafdeling. We zijn benieuwd !
Belangstellenden kunnen zich melden bij Geert Hovens of Bas van der Grinten.

Piet Kuntzelaers (links) speelt snelschaak tegen Jan op de Laak in het clublokaal van de Venlose Schaakvereniging
Overige
DE GESLOTEN VENLOSE MARATHON SNELSCHAAKKAMPIOENSCHAPPEN

Mederedacteur Zef Hendriks, alias Sjef-Redacteur, schrijft over een wel heel speciale schaakwedstrijd tussen Jan op de Laak en Piet Kuntzelaers (zie de bovenstaande foto).

In doorgaans welingelichte kringen wordt gefluisterd dat er al enige tijd een speciale schaakwedstrijd aan de gang is. Er schijnt gestreden te worden om het Venlose Marathon Snelschaakkampioenschap.
Het vreemde is, dat aan deze wedstrijd nooit enige ruchtbaarheid is gegeven, zodat de erkende Venlose schaakmatadoren als Maarten Strijbos, Henk van Gool en Geert ‘Tigran’ Hovens ditmaal achter het net vissen. Of hier opzet in het spel is, lijkt bij het ter perse gaan van dit nummer nog onduidelijk. Wij gaan dit tot op de bodem uitzoeken.

Hij heeft hierover drie humoristisch bijdragen geschreven in VSV Vizier.

• in het clubblad van november 2010, klik hier,
  • in het clubblad van december 2010, klik hier,
  • in het clubblad van mei 2011, klik hier.

Toch is dit nog niets vergeleken met de tweekamp van 5000 partijen, die liep van 1942 tot en met 1950. Het Venloos clublid Dr. W. Manders speelde deze marathon met één van zijn schaakvrienden, zie hier voor meer informatie.