section-3dbbc39

VSV Jeugd

De Venlose Schaakvereniging heeft ook een bloeiende jeugdafdeling die hard aan het groeien is. Elke donderdagavond geven onze jeugdleiders Geert en Gerard les aan de jeugd, geholpen door andere leden van de vereniging.

Tijdens de lestijd is er een uitleg en wordt er in het lesboekje gewerkt aan oefeningen. Na de oefeningen en uitleg is er tijd voor een potje schaak zodat het geleerde ook in de praktijk geoefend kan worden.

section-15eaf44
Onze Jeugdleiders

Geert Hovens en Gerard in 't Veld zijn onze jeugdleiders. Geert is een gecertificeerd jeugdschaaktrainer en werkt vanuit zijn visie dat iedereen toegang moet hebben tot het schaken. Via zijn eigen initiatief “Schaakentertrainer” biedt hij schaaklessen en workshops aan op lagere scholen. Daarnaast geeft hij les aan de jeugdleden van de vereniging, waar hij het entertrain concept gebruikt.

Entertrainen is met humor en door de kinderen te boeien een schaakverhaal vertellen, het gebruiken van spelletjes op het schaakbord, instructie voor de klas, leren omgaan met de wedstrijdspanning, het samenwerken van stukken, leren trainen, geduld oefenen en zich concentreren.

//venlose-sv.nl/wp-content/uploads/2019/11/07.jpg
section-4fd938b
Interesse of vragen?

Heeft u interesse in het aansluiten van uw kind bij de jeugdafdeling van de vereniging of heeft u vragen? Dan horen wij graag van u via onderstaand formulier!

U kan de jeugdleider ook bereiken op 077-3260300.

Contactformulier