Dag: 16 december 2023

Externe Competitie
KNSB RONDE 5: VENLO 1 WINT VAN DE COMBINATIE 1

Zaterdag 15 december heeft team Venlo 1 (KNSB) de thuiswedstrijd tegen De Combinatie 1 uit Asten gewonnen: 4,5-3,5. In het De Combinatie team speelden de oud-Venlose spelers Gerard van den Berg en Egbert Clevers weer even op hun vertrouwde thuishonk.

De uitslagen per bord zijn als volgt.

Alle uitslagen van ronde 5 en de stand in klasse 2D staan hier.

Lees hier het verslag van deze wedstrijd door captain Henk van Gool.

Overige
HET MAX EUWE CENTRUM GAAT VERHUIZEN

Koptekst Max Euwe wereldkampioen, foto Max Euwe centrum

Ons erelid Paul van der Sterren, tevens voorzitter van het Max Euwe centrum, brengt ons het volgende bericht op de crowdfunding site Steunactie.nl onder de aandacht.

Paul van der Sterren interview krant DDL
Paul van der Sterren, bron DDL

‘Na 32 jaar gaan we onze vertrouwde plek verlaten. We wílden niet weg, maar de eigenaar van het gebouw dacht daar anders over en uiteindelijk hebben we ons verzet op moeten geven. Gelukkig verdwijnen we niet van onze schitterende locatie aan het Max Euweplein. Dezelfde eigenaar heeft ons een andere ruimte aangeboden in hetzelfde pand, zodat in feite alleen ons huisnummer verandert. Desalniettemin betekent deze verhuizing met alles wat erbij komt kijken wél dat er een grote inspanning moet worden geleverd, zowel op het vlak van organisatie als financieel. Het eerste leveren we zelf, voor het tweede hopen we op u, onze donateurs, die ons nu al zovele jaren door dik en dun hebben gesteund. Naar verwachting zal het geheel aan kosten van juridische bijstand, verhuizing en herinrichting zo’n 18 à 20.000 euro bedragen.

Uw steun wordt altijd het meest zichtbaar in december, als wij ieder jaar opnieuw verrast worden door de grote hoeveelheid donaties, groot en klein, die vanuit het hele land binnenkomen. Ik hoop dat u ons ook dit jaar kunt blijven steunen en dat u zelfs extra royaal wilt zijn om ons bij de verhuizing zoveel mogelijk te helpen. Dan kunnen wij op onze nieuwe plek blijven wat we nu al zovele jaren zijn: een uniek schaakcentrum én een veel bezocht museum dat de herinnering aan onze Nederlandse oud-wereldkampioen Max Euwe levend en in ere houdt.’

Donaties lopen via de site Steunactie.nl , zie hier.