Dag: 11 oktober 2021

Externe Competitie Partijanalyses
VENLO 1- DE COMBINATIE 1

Ondanks de moeizame gang van zaken in deze wereld (Covid, energie- en andere tekorten, klimaat, zwakke economie etc.) proberen mensen zo goed en zo kwaad als het kan toch hun routine weer op te pakken. Zo kwamen de schakers op 9 oktober bijeen voor de tweede competitieronde. Als teamleider was het even wennen om de eerste thuiswedstrijd na bijna twee jaar pauze weer op te starten.
Uiteindelijk konden in het rustig gelegen gemeenschapshuis Maagdenberg de schaakklokken in gang worden gezet.
De ontmoeting Venlo 1 – De Combinatie 1 was een feest van herkenning. Alleen al twee van de acht spelers van het team uit Asten hebben vroeger bij Venlo gespeeld. De wedstrijd kende dan ook een gemoedelijke atmosfeer.
Gezien het ratingverschil gold Venlo als de favoriet om de wedstrijd te winnen, maar in praktijk had elke uitslag van pakweg 4-4 tot 7-1 op het scoreformulier kunnen verschijnen.

Lees hier verder…