Dag: 14 augustus 2020

Overige Partijanalyses
MY MOST INTERESTING GAMES PART 1

Omdat zowel de interne als de externe competitie ineens werd afgebroken was er gebrek aan actuele partijen, die normaal ons clubblad zo rijkelijk vullen.

Een schaakclubblad zonder partijen is als een roddelblad zonder BN’ers: kaal, oninteressant, misschien zelfs nutteloos en irrelevant. Om deze leegte op te vullen heeft de redactie de spelers van het eerste en tweede team gevraagd om hun interessantste partij in te sturen, d.w.z. de beste / leukste / spannendste / verrassende / meest memorabele partij, naar eigen inzicht. Deze oproep heeft geleid tot pareltjes van partijen.

In Part 1 delen Thomas Neuer, Joep Nabuurs, Hans van Mulekom (tegen Viktor Kortschnoi) en Nico van der Hoogt hun meest memorabele partijen met ons.

Viktor Kortschnoi tijdens de simultaan van DJZ Foto uit Schakend Limburg, december 2007

Lees hier verder.

Part 2 staat hier.

Dit artikel werd eerst gepubliceerd in VSV Vizier van augustus 2020.