Dag: 25 mei 2018

NIEUW CLUBBLAD UIT

Het vijfde nummer (mei 2018) van het seizoen ’17-’18 is op de website geplaatst.

Het is een bijzonder nummer, onder andere over (vice)kampioenen en een jubilaris! Om met de laatste te beginnen: Boeb Jacobs heeft zijn vijftigste schaakcolumn geschreven: Wonderen bestaan. Dat was weer een reden voor Nico van der Hoogt om de lofbazuin steken over Boeb.

De kampioenen waar aandacht wordt aan wordt besteed, zijn Max Warmerdam, vice-kampioen NK Jeugd in Assen, Venlo 3 kampioen van de LiSB klasse 2A, Maarten Strijbos voor de 15e keer clubkampioen van de Venlose Schaakvereniging en de kampioenen en promovendi van de groepen van de interne competitie.

Verder bevat dit nummer partijbesprekingen uit externe competities. Henk van Gool beschrijft de wedstrijden uit de KNSB-competitie van Venlo 1 tegen HWP Sas van Gent en HWP HaarlemMarc van der Lee beschrijft in zijn verslag de laatste twee wedstrijden van Venlo 2. Hoewel, wedstrijden…?

Geert Hovens behandelt in zijn column opvallende highlights, leuke aardigheden, feitjes en weetjes over de FIDE regels. Gerard in ‘t Veld vertelt over de Koningsspelen op een drietal scholen, waaraan de Venlose Schaakvereniging heeft meegewerkt.

Tenslotte, de gebruikelijke informatie over standen, interne ratings en uitslagen.

Voor dit nummer, klik hier.