Dag: 1 augustus 2013

Overige Partijanalyses
EEN SPROOKJE IN LA EN NEW YORKSE TALENTEN

Onlangs was ons clublid Peter Timmermans twee weken in de United States. In de eerste week reisde hij naar Los Angeles waar hij aanwezig was bij de bruiloft van zijn neef, die daar in het huwelijk trad met een Japanse schone. Beiden waren al eens een avondje te gast op de Venlose clubavond. Zijn neef heeft zelfs nog een korte tijd bij ons geschaakt. Een aantal van U kan hem zich wellicht nog herinneren.

Zo begint het artikel van Henk van Gool over een reis van Peter Timmermans naar Amerika waarin hij ook deelneemt aan een toernooi in de befaamde Marshall Chess Club in New York en een partij speelt tegen een 6-jarig jongetje Nico Werner Chasin.

Henk besluit met:

Dit moet een supertalent zijn! Nico speelde een nagenoeg foutloze partij! En dat niet alleen, hij speelde ook nog eens erg snel. Kennelijk ziet hij het allemaal meteen. Als die jongen goed begeleid wordt en gemotiveerd blijft schaken, kan hij heel ver komen. Heeft Peter hier tegen de toekomstig wereldkampioen gespeeld? De tijd zal het leren.

Lees hier verder.

Dit artikel stond eerder in VSV Vizier van augustus 2013.

Opmerking achteraf: zie hier de huidige rating van Nico Werner.