Dag: 25 november 2011

Columns Overige
CLUBKAMPIOENEN

Door Paul van der Sterren

Al ruim een week ligt er een lijstje namen op mijn bureau dat een vreemd, licht bedwelmend effect op me heeft. Het zijn de clubkampioenen van de Venlose Schaakvereniging vanaf 1949. Ik heb het uit het laatste clubblad gescheurd, dat me nog altijd regelmatig wordt toegestuurd. Op mijn keurig opgeruimde bureau detoneert zo’n los blaadje papier. Met zijn losheid, zijn kwetsbaarheid ook, lijkt het geen partij voor al die solide voorwerpen die hier al zo lang staan en al helemaal niet voor die computer waarvan de magische krachten nog oneindig veel groter zijn. Toch is het heel sterk. Ik voel dat ik iets moet doen met dit stukje papier, maar wat?

Lees hier verder.

Dit verhaal werd eerder gepubliceerd in VSV Vizier van november 2011. VSV Vizier was het Officieel Orgaan van de Venlose Schaakvereniging.