Dag: 3 april 2020

Externe Competitie Overige
DEFINITIEF BESLUIT KNSB

Dinsdag 2 april 2020 heeft de KNSB een definitief besluit genomen over de promotie en degradatieregeling van dit seizoen. Dit luidt als volgt.

Het bestuur van de KNSB heeft het volgende besloten:

1. Er vindt geen promotie of degradatie plaats. Er zijn twee uitzonderingen. Die zijn genoemd onder 2 en 3.
  2. Er vindt alleen promotie plaats om het gat in de eerste klasse op te vullen, en de daaropvolgende gaten in de klassen daaronder.
  3. Het is teams toegestaan vrijwillig te degraderen. Dit beleid is gelijk aan voorgaande jaren. De vrijgekomen plaats wordt opgevuld door het hoogst geëindigde team uit de klasse eronder gebaseerd op de stand na 7 maart 2020.
  4. Ook de Meesterklasse wordt niet uitgespeeld. Er is geen clubkampioen van Nederland dit seizoen. De rechten voor de European Club Cup worden gebaseerd op de stand na 7 maart.
  5. De uiterste inschrijfdatum voor inschrijving voor de competitie wordt voor alle klassen gelijkgetrokken en wordt 1 juli 2020. Dit is onder voorbehoud van akkoord van de Bondsraad

De volledige tekst van het besluit en de de opstartprocedure van de competitie 2020-2021 staat hier.