Dag: 6 januari 2020

Toernooien
BSV KERSTTOERNOOI

Op maandag 23 december 2019 vond weer het traditionele Kersttoernooi plaats van onze Blerickse schaakvrienden. Er was een delegatie van vooral hoog gerate VSV’ers aanwezig.

Max Warmerdam won het toernooi overtuigend: 7-uit-7. De volgende drie plaatsen volgden netjes de volgorde van plaatsingnummer: oud Venlonaar Egbert Clevers, Henk van Gool en Dirk Bergmans.

Peter Schoeber werd tiende en Frans Hol twaalfde.

Zie hier voor een bericht op de site van de Blerickse SV en hier voor de eindstand.

Jeugd Toernooien
JOSHUA EN MAXIM EKKER IN HET PJKL 2020

Op zondag 5 januari 2020 was alweer het 61e Persoonlijk Jeugd Kampioenschap van Limburg.

Het kampioenschap wordt niet meer door één, maar door drie verenigingen gezamenlijk georganiseerd, namelijk de Noord-Limburgse clubs Blerick, Venlo en Tegelen. De speellocatie is wel hetzelfde gebleven: de Glazenap in Tegelen. Dit jaar konden kinderen die alleen op school schaken (en nog geen lid zijn van een schaakclub) ook meedoen aan het kampioenschap; daar werd dankbaar gebruik van gemaakt.

Joshua (links) en Maxim in hun onderlinge partij

Joshua Ekker en Maxim Ekker zijn respectievelijk eerste en tweede geworden in de categorie C van het 61e Persoonlijk Jeugd Kampioenschap van Limburg.

Joshua won simpelweg al zijn partijen en Maxim verloor alleen van zijn broer.

Vermeldenswaard is nog dat van de nieuwe lichting Venlose jeugdspelers Casper Marczinski vierde is geworden van de GH-groep.

Voor een uitgebreider verslag, alle uitslagen, foto’s en meer, zie de LiSB-site.