Dag: 21 mei 2018

Toernooien
UITSLAGEN LIMBURG OPEN 2018

Het Limburg Open (tevens Limburgs kampioenschap) 2018 is beëindigd. Van vrijdag 18 tot en met maandag 21 mei 2018 streden in Maastricht 464 deelnemers om de prijzen. Dit waren flink meer deelnemers dan vorig jaar. Het aantal van onze clubgenoten (3) was daarentegen weer minder de zeven die vorig jaar meededen.

Peter Schoeber, foto toernooiwebsite

Van de drie clubgenoten was Peter Schoeber de meest succesvolle speler. Hij is Limburgs kampioen bij de Veteranen geworden. Hij was de ratingfavoriet en wist die rol ook waar te maken door ongedeeld eerste te worden met 4,5 punten uit 5.

Siem van Dael, foto toernooiwebsite

Siem van Dael streed in de A-groep. Na 7 ronden kon hij terugkijken op een geslaagd toernooi. Met 4,5 punten uit 7 vinden we hem terug op een fraaie 23e plek in het eindklassement.

Tenslotte de derde musketier, Geert Hovens, scoorde 2 punten uit 7 in de B-groep.

Sipke Ernst behaalde 5,5 punten uit 7, samen met 7 andere spelers. Door het ARO (Average Rating Opponents) criterium toe te passen, werd hij tot winnaar van het toernooi uitgeroepen.

Alle informatie is op de toernooisite terug te vinden