Dag: 5 april 2018

Overige
PIET BOONEN OVERLEDEN

Op 1 april is na een lange ziekte op slechts 56-jarige leeftijd ons medelid Piet Boonen overleden. Hij was lid van onze vereniging sinds 2000.

Met onze club is hij altijd nauw verbonden geweest, hoewel niet actief op onze clubavond.
Zo was hij betrokken bij de organisatie van diverse grote toenooien die in Venlo plaatsvonden, waaronder de interland Nederland-Duitsland in 2000 in de Maaspoort (in het kader van het 75-jarig bestaan van onze club) en het Jeugdkampioenschap van Nederland van 2007 t/m 2009 in College Den Hulster.

Hij was zelf een sterke speler die in het verleden regelmatig in Venlo 1 en Venlo 2 heeft meegespeeld.
Daarnaast was hij jarenlang actief bij schaakvereniging Nettetal.

Verder heeft hij in de loop der jaren door intensieve arbeid en speurwerk een indrukwekkende partijenverzameling opgebouwd, met vele partijen van Venlose spelers vanaf de jaren 30 !

Voor de Limburgse schaakbond heeft hij ook veel gedaan. Hij was enige jaren wedstrijdleider en speelde een belangrijke rol bij meerdere toernooien.
Voor meer hierover zie het artikel van Frank Clevers op de LiSB-website hier.

Toen hij enige jaren geleden ernstig ziek werd is hij hiermee omgegaan met een bewonderenswaardige moed. Hij bleef altijd optimistisch en toonde zich onverminderd betrokken bij het Limburgse schaakleven en in het bijzonder onze club. Dit bleek onder meer afgelopen jaren door zijn gulle financiële steun voor het eerste team.

Eind vorig jaar kwam het treurige bericht dat hij niet verder behandeld kon worden.
Hij heeft hierop het besluit genomen zijn indrukwekkende verzameling schaakboeken ter beschikking te stellen van de leden van onze vereniging.
Veel leden hebben van dit mooie aanbod gebruik gemaakt.

Piet was een zeer bescheiden en aimabel persoon aan wie wij veel te danken hebben.
Hij zal in onze dierbare herinnering blijven.

Piet Boonen (rechts) met Rien Waltmans in het jaar 2000