Dag: 22 maart 2017

Toernooien
BAYER SCHAAKTOERNOOI 2017

Op zaterdag 19 maart 2017 organiseerde Schaakvereniging Leudal voor de 37e keer het Bayer Schaaktoernooi (voorheen Nunhems schaaktoernooi). De doelgroep is de gewone club- en huisschaker uit Limburg en oostelijk Noord-Brabant. Men krijgt 30 minuten p.p.p.p.

Dit jaar waren er minder deelnemers dan vorig jaar, waardoor er in plaats van 8 groepen maar 5 groepen gevormd konden worden. Ook van de Venlose Schaakvereniging waren er minder deelnemers: 6 tegenover 10 deelnemers vorig jaar

De enige Venlose deelnemer die in de prijzen viel was Hans Leenders. Hij werd tweede in poule C.

De overige Venlose deelnemers waren: Piet Thijssen, Dick Kappert, Piet Kuntzelaers, Harry Wuts en Peter Timmermans.

Dit jaar was Ruud van Meegen winnaar van de A-poule en daardoor algemeen kampioen. Tweede was Jozef Simenon.

Voor het verslag, kijk op de website van SV Leudal.