Dag: 11 januari 2017

Toernooien
BSV OPEN RONDE 3

Op maandag 9 januari 2017 organiseerden onze Blerickse schaakvrienden de derde ronde van het BSV Open 2017.

Negen VSV’ers namen hieraan deel.

Hun uitslagen zijn:
Nico van der Hoogt – Niek Philipsen 0-1
Henk van Gool – Peter Schoeber ½-½
Peter Schut – Gerben Oosterbaan 1-0
Kilian van Werkhoven – Jan op de Laak 0-1
Frank van Overbeek – Peter Timmermans 1-0
Niek Sijbers – Peter Smith ½-½
Jos Mannens – Abdul Raouf Mamund 0-1

Voor de alle uitslagen klik hier.

De volgende ronde is op 6 februari 2017.

Overige
KREFELDER SK TURM 1

Vier van onze leden spelen in de Duitse competitie NRW Regionalliga Niederrhein voor de schaakvereniging Krefelder SK Turm 1.

Het zijn Rudi van Gool, Rainer Montignies, Ololi Alkhazashvili en Cartsen Fehmer. Afgelopen zondag, 8 januari 2017, speelden ze de zesde ronde. De Krefelder SK Turm 1 staat nu ongedeeld tweede in de stand.

De individuele resultaten zijn hier te zien.

LIMBURGSE JEUGDKAMPIOENSCHAPPEN IN TEGELEN

Op 6, 7 en 8 januari 2017 werd in Tegelen weer het Limburgs jeugdkampioenschap georganiseerd. Het unieke doet zich voor dat alle kampioenen lid zijn van de Tegelse Schaakvereniging.

Van de kampioenen zijn 2 jeugdspelers ook lid van de Venlose schaakvereniging: Miki Nieczyporowski bij de A-jeugd en Laurens Ekker bij de C-jeugd. Ze mogen daardoor spelen in het Nederlands Kampioenschap Jeugdschaak dat vanaf 23 april 2017 in Assen wordt gehouden.

Oud jeugdlid Joshua Ekker is kampioen bij de E-jeugd geworden na beslissingswedstrijden met zijn broer Maxim.

Onze hartelijke gelukwensen gaan naar alle kampioenen.

De volledige stand staat hier.