Dag: 1 juni 2016

Interne Competitie Overige
MORGEN BESLISSINGSWEDSTRIJD CLUBKAMPIOENSCHAP

Morgen tijdens de derde ronde van het Rabobank Open Kampioenschap van Venlo spelen 12-voudig clubkampioen Maarten Strijbos en Max Warmerdam 2 partijen tegen elkaar om te bepalen wie zich clubkampioen van het seizoen 2015-2016 mag noemen. Maarten won de eerste cyclus, Max de tweede. Mocht er geen beslissing zijn na de 2 partijen met bedenktijd van 1u p.p.p.p., volgen er snelschaakpartijen totdat de winnaar bekend is.

Toernooien
JAN OP DE LAAK VERRAST …

Ons erelid Jan op de Laak nam het in de derde ronde van het Rabobank Venlo Open 2013 op tegen titelhouder Henk van Gool en dwong een verdienstelijke remise af. Hij miste in het middenspel met Le7 een kwaliteitswinst, kwam vervolgens onder druk te staan, maar gaf geen krimp. Met recht mogen we dit toch wel een zeer knappe prestatie noemen!

De andere topontmoetingen werden beslist in het voordeel van Bas van der Grinten en Dirk Bergmans. Zij nemen het tegen elkaar op in ronde 4.

In de strijd om de drie ratingprijzen hebben Sjors Clabbers (<1700), Piet Kuntzelaers (<1550) en Peter Timmermans (<1400) de beste papieren.