Dag: 1 februari 2016

Overige
SIMULTAAN MAARTEN STRIJBOS

Kopfoto: Maarten tegen Dirk Bergmans

Maarten Strijbos haalt maximale score in simultaan.

Zondag 31 januari 2016 vond in de bioscoop De Nieuwe Scene een schaaksimultaan plaats ter gelegenheid van de film Pawn Sacrifice.

Maarten Strijbos, de clubkampioen van de Venlose schaakvereniging, nam het op tegen 9 tegenstanders, waaronder een aantal sterke schakers, zoals Dirk Bergmans en Marc van der Lee.
Maarten slaagde erin om met 9 overwinningen huiswaarts te keren, een formidabele prestatie.
Het was een leuke middag, met de nodige belangstelling.

Voor meer foto’s van deze simultaan kijk op de Fotopagina 2016.

Toernooien
JOEP NABUURS WINT IN HORST

Het Open Noord-Limburgs kampioenschap snelschaken op zaterdag 23 januari 2016 is gewonnen door Joep Nabuurs. Hij won eerder de edities van 2008, 2009, 2010 en 2013.

Het toernooi werd georganiseerd door Schaakvereniging Horst. Er namen 52 schakers uit heel Limburg deel. Er werd geschaakt met een speeltempo van 7 minuten per persoon per partij.

Oud-lid, Frank Wuts (ook bekend als zoon van Harry Wuts) werd tweede.

De winnaar van de edities 2006 en 2007, oud-lid Egbert Clevers uit Velden, werd derde.