Dag: 19 oktober 2015

Externe Competitie
LISB COMPETITIE RONDE 1

Op zondag 18 oktober 2015 speelden drie VSV teams hun eerste ronde van de LiSB competitie van het seizoen 2015-16. Het waren drie uitwedstrijden, waarvan er twee verloren werden en er één eindigde in remise.

Promotieklasse Schaesberg 1 – Venlo 2: 5-3
Zeges van Geert Hovens en Marc van der Lee. Remise door Nico van der Hoogt en Piet Thijssen. Nederlagen voor Jos Rievers Peter Schoeber Hans van Mulekom en Jan op de Laak

Klasse 1A Blerick 2 – Venlo 3: 5-3
In de klasse 1A speelde Venlo 3 tegen Blerick 2.

Gerard in ’t Veld schrijft hierover:
‘Met een 1-0 achterstand togen we zondag 18 oktober 2015 naar Blerick voor het treffen met Blerick 2. Op bord 1 was vooruit gespeeld door Ger en helaas verloren.
Een snelle nederlaag van Sjors en twee blunderpartijen van Boeb en Gerard zorgden voor een schier onmogelijke opgave, halverwege de middag stond het 4-0!
Toch werd de moed nog niet opgegeven. Op alle vier de overgebleven borden was voordeel voor Venlo te zien.
John en Sjraar zetten het voordeel om in een punt en zowaar stond het 4-2.’

LISB 20151018 Sjraar Munten wint van Niek Sijbers

De overige partijen liep echter uit op remise, waardoor we met een 5-3 nederlaag huiswaarts keerden. Verloren maar zeker niet gebroken.

LISB 20151018 Bord 3: Ron Vink (tegen Mari Jacobs)

Voor een verslag vanuit de Blerickse invalshoek klik hier.

Klasse 3 Blerick 3- Venlo 4: 2-2
Deze wedstrijd eindigde in remise net als het vorige seizoen.
‘Peter Timmermans speelde met wit op bord 1 tegen een goede bekende, Frans Hol. Na een gelijk opgaand begin met meer ruimte voor wit en de koning van zwart nog in het centrum wint Peter na een ongelukkige zet van Frans zijn loper en kan hij vervolgens via open lijnen voor torens de partij afmaken.
Jos Kempen speelde op bord 2 tegen teamcaptain Axel Plate. Ik heb hier niet veel van mee gekregen maar hij heeft verloren.
Jacqueline Verplakke speelde op bord 3 ook tegen een goede bekende, Maria Rahawadan. Jacqueline kwam zeer goed uit de opening en had een gevaarlijke vrijpion op de zesde rij. Maar ze wist niet hoe ze het af moest maken en daardoor keerden de kansen. Verlies voor Jacqueline.
Peter Smith speelde op bord 4 tegen de sympathieke jeugdspeler Viet Vu Dac. Na een gelijk opgaande opening wilde Viet de dame spelen en had hem al in zijn hand genomen, maar vond geen goede plaats meer voor haar. Hij verloor daardoor een paard en uiteindelijk ook de partij.’
Voor alle persoonlijke uitslagen zie hier.

Voor de standen in de diverse klassen klik hier.

De volgende ronde is op zondag 15 november 2015. Het is voor de Venlose teams een thuiswedstrijd