Dag: 17 juli 2015

Jeugd Toernooien
MAX WARMERDAM IN LEGIBUS OPEN HELMOND

Het vijfde HSC/De Legibus Open/ werd op zaterdag 11 en zondag 12 juli 2015 gehouden in het clublokaal van de Helmondse Schaakclub, Partycentrum De Molen. Met 8 GM’ers op de deelnemerslijst mag je met recht van een sterk bezet toernooi spreken.

Ook Max Warmerdam stond op de deelnemerslijst. Max bereikte net na de grootmeesters de tiende plaats met 6 punten uit 9 ronden. Vooral de overwinning van Max op grootmeester Martijn Dambacher is memorabel.

Voor de einduitslag zie hier.

Toernooien
TWEEDE ZOMERSNELSCHAAKTOERNOOI

Donderdag 16 juli 2015 was de tweede avond van het 42e zomersnelschaaktoernooi van de Venlose Schaakclub. Het is een 7-rondig Zwitsers toernooi van 10 minuten p.p.p.p.

In totaal waren er 30 deelnemers. De A-groep werd gewonnen door Rainer Montignies en de B-groep was een prooi voor Simon Plukkel met een duidelijke 7-uit7 eindscore.

Voor de eindstand zie hier

Het zomersnelschaaktoernooi wordt nog gespeeld op de donderdagen 23 juli, 30 juli, 6 augustus en 13 augustus 2015 in het clublokaal van de Venlose Schaakvereniging, Feestzaal LimianZ, Kaldenkerkerweg 182b, Venlo.
Aanmelden kan elke donderdag tot 20.00 uur.

Deelname gehele toernooi voor niet-leden € 6. Leden gratis.
Door de wedstrijdleider wordt om 20.00 uur op deze donderdagen de indeling gemaakt. Er wordt gespeeld in 2 groepen. In de eerste groep voor spelers met een rating van boven 1700 en in de tweede groep voor de spelers met een rating beneden 1700. De wedstrijdleider kan hier in bijzondere gevallen van afwijken.
Elke speelavond zijn er geldprijzen voor de winnaars van de 2 groepen.