Dag: 19 december 2014

Jeugd Toernooien
GONGSCHAAKTOERNOOI 2014

Op donderdag 18 december 2014 vond het VSV gongschaaktoernooi plaats in het clubgebouw van de LimianZ. Traditioneel werd toernooi altijd op tweede kerstdag gehouden. Dit was de eerste keer dat het plaats vond op de clubavond vóór kerstmis en met veel succes. De opkomst van 27 personen was twee maal zo hoog als het gemiddelde van de afgelopen jaren.

Het heet nog wel Gongschaaktoernooi, maar de gong is al lang vervangen door een elektronische sirene die elke 10 seconden loeit, waarna de zet moet worden gedaan. Jan op de Laak heeft hem ontworpen en gebouwd.

Voordat de wedstrijd begon werd Piet Kuntzelaers toegezongen ter gelegenheid van zijn 80e verjaardag.

Aan het einde reikte de wedstrijdleider Geert Hovens duurzame prijzen uit van de Wereldwinkel.

De eerste drie prijzen gingen naar:
1. Max Warmerdam met 6 punten uit 6 wedstrijden
2. Henk van Gool met 5 uit 6
3. Dirk Bergmans met 4,5 uit 6

Tenslotte gaf Geert een fles wijn aan Karl Jacobitz voor beste prestatie (W-We overwaarde 2,29, TPR 1906) en als ludieke ingeving van Ut-Snijdt-Hout- Geert ook nog een fles wijn aan Jan op de Laak omdat deze in de laatste ronde Huub Borghouts versloeg.

Voor de volledige uitslag klik hier.

Max Warmerdam, winnaar Gongschaak 2014