Dag: 2 september 2014

Overige
PIET THIJSSEN ERELID

Tijdens de Algemene Ledenvergadering op 28 augustus j.l. is Piet Thijssen na zijn aftreden als bestuurslid unaniem benoemd tot erelid van de Venlose Schaakvereniging. Dit vanwege zijn buitengewone verdiensten gedurende zijn bestuursperiode van 12 jaar.
Zo was hij al die tijd penningmeester, maar ook nog 5 jaar wedstrijdleider. Hij speelde een voorname rol bij vrijwel alle toernooien van onze club, en ook bij het jeugdkampioenschap van Nederland in Venlo (2007 t/m 2009).
Direct na zijn benoeming ontving hij een sierschaakspel en een oorkonde. Ook waren er bloemen voor hem en zijn aanwezige echtgenote Jacqueline.

Verder is in deze vergadering het nieuwe Huishoudelijk Reglement goedgekeurd, waarin o.a. is bepaald dat de jaarcontributie nu loopt van 1 augustus t/m 31 juli, gelijk aan het boekjaar van de vereniging.

Het voorwoord van voorzitter Ad Burgmans is hier te vinden.
De toespraak voor Piet Thijssen door Bas van der Grinten is hier na te lezen.

Ad Burgmans (links) overhandigt oorkonde aan Piet Thijssen bij erelidmaatschap 20140828

Na afloop van de huldiging

Nico van der Hoogt heeft in de oktoberrubriek ‘Interne zaken’ gewijd aan dit erelidmaatschap, zie hier.