Dag: 18 februari 2014

Interne Competitie
MAX VERSLAAT MAARTEN

De opmars van Max Warmerdam lijkt nauwelijks te stuiten. Dit bleek eens te meer tijdens de clubavond op 6 februari. toen versloeg hij in de interne competitie (Leeuwengroep) niemand minder dan 10-voudig clubkampioen Maarten Strijbos ! En dat in een fraaie en spannende partij, die veel belangstelling trok:

Foto’s: Bas van der Grinten

Toernooien
VENLO 7e BIJ NK SNELSCHAAK VOOR CLUBTEAMS

Bij het zeer sterk bezette NK snelschaak voor clubteams (4-tallen) in Rosmalen op 15 februari heeft het Venlose team een fraaie zevende plaats behaald. Er deden liefst 68 teams mee.

Voor dit mooie resultaat zorgden Rainer Montignies, Joep Nabuurs, Ololi Alkhasashvili en Henk van Gool.

Er werden 15 ronden gespeeld. Venlo won er acht, speelde driemaal gelijk en verloor viermaal. Daarmee werd een puntentotaal van 19 behaald, meer dan gerenommeerde teams als Zukertort (Amstelveen), Paul Keres (Utrecht) en Stukkenjagers (Tilburg) !

Winnaar werd het topteam van landskampioen En Passant (Bunschoten) met Erwin l’Ami, Dimitri Reinderman, Friso Nijboer en Manuel Bosboom.

Voor alle informatie zie hier. Lees ook het verslag van Henk van Gool hierover.