Dag: 9 september 2013

Jeugd Toernooien
SUCCES VOOR MAX WARMERDAM IN GOCH

Ons (jeugd)lid Max Warmerdam heeft bij het 4-daagstoernooi in Goch (van 5 t/m 8 september 2013) een geweldige prestatie geleverd. Hij won 5 van zijn 7 partijen en versloeg daarbij een Internationaal meester en een Fide meester. Met de gehanteerde “voetbaltelling” (3 punten voor winst en 1 voor remise) behaalde hij hierdoor 15 punten waarmee hij op een prachtige zesde plaats eindigde.

Max Warmerdam krijgt de zesde prijs

Ook de twee andere Venlose deelnemers deden het goed.
Peter Schoeber scoorde 13 punten (3 winst, 4 remise), goed voor een 27e plaats.
Joep Nabuurs behaalde eem 41e plaats met 11 punten (3 winst, 2 remise). Helaas moest hij op de laatste speeldag verstek laten gaan wegens andere activiteiten waardoor hij twee partijen niet kon spelen.

Voor alle gegevens zie de toernooisite hier. ChessBase heeft hier uitgebreid artikel over dit toernooi.

Overige
BORD LEVEND SCHAAKSPEL

De Venlose Schaakvereniging is in het bezit van een fraai bord in de vorm van groot zeil dat gebruikt kan worden voor een voorstelling met levensechte “schaakstukken”.
Zie foto onder.

Dit bord is te huur.
Voor informatie kan contact worden opgenomen met Piet Thijssen (penningmeester Venlose Schaakvereniging) 077-3073961 of piet.thijssen@hetnet.nl

bord Levend Schaakspel 6-9-13.jpg