Dag: 31 december 2010

Jeugd Partijanalyses
THIJMEN SMITH KAMPIOEN !

Bij het Persoonlijk Jeugdkampioenschap van Limburg (PJKL) 2010-2011 heeft Thijmen Smith in de A-categorie de titel veroverd met de maximale score van 7 uit 7. Een prachtige prestatie !

Het evenement vond plaats van maandag 27 tot en met 30 december 2010 en werd georganiseerd door MSV-VSM uit Maastricht. De locatie was het voormalige Franciscusoord in het prachtige Valkenburg aan de Geul.

Van de Venlose schaakvereniging namen 3 jeugdspelers deel: Thijmen Smith en Sjors Clabbers in de A-categorie en Wai Keung Liu in de D-categorie.

De A-categorie speelde gecombineerd met de B-groep, zodat een groep van 12 spelers kon worden gevormd. Venlo was zeer succesvol in deze categorie. Thijmen was de ratingfavoriet en ondanks die druk wist hij al zijn partijen te winnen. Daarmee eindigde hij als eerste in zowel de A- als in de gecombineerde A/B-categorie en is algemeen jeugdkampioen van Limburg.
Sjors werd tweede in de A-categorie en zevende in de gecombineerde A/B-categorie met 3,5 punten uit zeven wedstrijden.

In de D-categorie was maar één Venlose deelnemer, Wai Keung Liu. Ook de D-spelers werden samengevoegd tot een gecombineerde (C/D) groep van 16 spelers. Wai’s start was de eerste dag niet zo gelukkig, maar zijn eindspurt maakte veel goed. Zijn score was 4,5 punten uit 9 wedstrijden in de gecombineerde C /D- categorie. Hij is uiteindelijke zesde geworden in de D-groep.
Sjors en Wai bespreken in het clubblad van mei 2011 (blz. 43 en 44) één van hun partijen. Klik hier.

Thijmen Smith

Sjors Clabbers

Wai Keung Liu

(foto’s Peter Smith; voor nog enkele zie de Fotopagina 2010)

Voor de officiële uitslag klik hier
Voor de toernooisite klik hier.
Voor een verslag op de LiSB-site zie hier.
Voor de partijen klik hier.