Dag: 8 mei 2009

Interne Competitie
MAARTEN STRIJBOS CLUBKAMPIOEN 2009

Koptekst: Thijmen feliciteert Maarten met de titel.

Gisteravond vond de beslissingstweekamp plaats om het Clubkampioenschap 2008/2009 tussen Maarten Strijbos en Thijmen Smith.
Maarten, reeds meerdere malen clubkampioen, was favoriet en lootte wit in de eerste partij. Hij bouwde een licht voordelige stelling op en Thijmen investeerde veel tijd om tegenspel op te bouwen. Thijmens kwaliteitsoffer kon Maarten eenvoudig weerleggen. Na ruil van nog enkele stukken moest Thijmen zich gewonnen geven.

In de tweede partij moest Maarten in de verdediging, Thijmen miste de beste voortzetting, maar ook dan was het nog een zware dobber geweest om de partij te winnen,
Nu resteerde een eindspel met voor Thijmen een vrijpion op de A-lijn, met de zwarte toren erachter. Niet meer dan remise dus, en zo legde Maarten opnieuw beslag op het CLUBKAMPIOENSCHAP.

Clubkampioenschap 2009. Digitaal display van de partij

Clubkampioenschap 2009, Toeschouwers v.l.n.r. Joep, Marc, Ron, Nico en Annemie Faassen