Dag: 25 april 2009

Overige
ERELID LIMBURGSE BOND

De secretaris van de Venlose Schaakvereniging, de heer Bas van der Grinten, is vandaag benoemd tot erelid van de Limburgse Schaakbond, samen met oud-voorzitter van de LiSB Hans Cuppen. Voor een verslag van de toekenning van het erelidmaatschap verwijzen wij u naar de site van de Limburgse Schaakbond.

Bas van der Grinten ontvangt de gouden speld die behoort tot het erelidmaatschap

Hieronder volgend een fragment uit de toespraak van voorzitter Frank Clevers.

Schaken zou in georganiseerd verband niet bestaan zonder mensen die zich inzetten, en dat meestal naast werk, familie, sociale verplichtingen en andere hobby’s. Velen hebben ook nog een bestuurslidmaatschap bij een schaakvereniging en doen daar bovenop ook nog veel werk voor de
Limburgse bond. Zo ook Hans Cuppen en Bas van der Grinten. Zij traden ca. anderhalf jaar geleden terug uit het bestuur van de LiSB. Nu werd het een mooi moment gevonden om hen te huldigen, dit bij het derde en laatste NK jeugdschaak dat de LiSB organiseerde. Beiden zijn betrokken geweest bij het naar Limburg halen van dit NK. Bas van der Grinten is al de drie keren als secretaris van de organisatiecommissie van het NK de onmisbare spil geweest die overal aan dacht. Geen enkel detail ontging hem.

De voorzitter memoreerde de zeer vele verdiensten. Bas van der Grinten was 14 jaar bestuurslid van de LiSB, verdeeld over twee periodes van 7 jaar (eerste periode van 7 jaar jeugdleider; tweede periode van 7 jaar secretaris). Hij is reeds zeer lang jeugdleider en secretaris van de Venlose schaakvereniging. Hij was in 2000 nauw betrokken bij de grootse viering van het 75-jarig bestaan van de Venlose schaakvereniging (met o.a. een interland Nederland-Duitsland)….

Jeugd
NK JEUGD VAN START

Het Nederlands Kampioenschap 2009 voor de jeugd is gisteren van start gegaan. Plaats van handeling is College Den Hulster in Venlo.
Thijmen Smith van de VSV neemt deel aan het kampioenschap in de A-categorie. Voor zijn verrichtingen verwijzen we graag naar de toernooisite