RSC ’t PIONNEKE 1-VENLO 1

Externe Competitie Partijanalyses

Na ruim anderhalf jaar zuchten onder het juk van de coronacrisis, waren we blij eindelijk weer eens een echte schaakwedstrijd te mogen spelen. En waar kun je zo’n schaakfeest beter aanvangen dan bij die sympathieke club uit Roermond: ‘t Pionneke!

Een relaxt zaaltje, fijne gasten, een strak geleide wedstrijd… wat wil een schaker nog meer? Hooguit nog iets minder coronamaatregelen. We waren gedwongen om tijdens de wedstrijd op onze zitplaatsen te blijven. Rondlopen om de andere partijen te aanschouwen werd verboden. Alleen voor een drankje of toiletgang mochten de benen even gestrekt worden. Hopelijk worden de maatregelen binnenkort versoepeld. Een mens kan nu eenmaal niet vier uur lang op een stoeltje zitten. Hij heeft af en toe toch echt wat beweging nodig.

Lees hier verder…