REUVER I – VENLO I klein

Kopfoto: Vrouwe Fortuna

Externe Competitie 2023/24

Huiver Oppe Ruiver

Hoe zou het toch met de mentale gesteldheid zijn van de spelers van het kleine Venlo1, zo prakkezeerde ik  vooruitlopend op het treffen met onze beste naaste buren in en Oppe Reuver?

Want de oor wassing, ons toegediend door een niets en niemand  ontziende Schaesberger équipe in de vorige externe, zou immers een nefaste uitwerking kunnen hebben op de moraal van de gesneefden van toen. Zorgen om niets en niemendal, zo bleek alras. Het watjekouw van toen bleek verwerkt/vergeten/verdrongen of simpelweg niet van toepassing vanwege indertijd niet meegedaan! En dat Ololi en Rainer die dag weer hun opwachting in ons aller midden maakten, droeg er vanzelfsprekend ook aan bij dat de Venlose kansen op herstel van de geleden imago schade een krachtig opkontje kregen.
  Gelukkig maar.
Want als vanouds pakte het kleine Venlo 1 die dag flink uit en werden – helaas – de naaste buren die dag het slachtoffer van  onze dadendrang…
Zoals gebruikelijk passeren weer enige hoogte- en dieptepunten de revue. Daarbij was ik zeer benieuwd naar de gevolgen van de recente opwaardering van de Elo rating van alle 2000 Minners. Zouden zij nu ook daadwerkelijk sterker zijn gaan spelen en de zetkwaliteit navenant, significant  toegenomen?
Om dat laatste maar direct te beantwoorden: neen.

Lees hier verder voor het volledige verslag, inclusief partijfragmenten.