NIEUW CLUBBLAD UIT

Overige

Het tweede nummer (december 2019) van het seizoen 2019-2020 is op de website geplaatst.

Het blad opent met een artikel over Joep Nabuurs die deelnam aan het First European Janggi Championship in Hamburg. Janggi is Koreaans schaken. Joep eindigde op de tweede plaats.

Daarna wordt de tweede ronde van Venlo 1 in de KNSB-competitie beschreven. Henk van Gool verhaalt over de verloren wedstrijd als de ‘Nachtmerrie van Leiden’.

Geert Hovens beschrijft uitgebreid zijn belevenissen op schaakvakantie aan de Tegernsee.

Het oude schaakbord van columnist Boeb Jacobs gaat 100 jaar terug in de tijd en Boeb mijmert wat dit bord allemaal heeft gezien.

Tenslotte strooit Nico van der Hoogt in zijn rubriek ‘Interne Zaken + Oude Doos’ wat schaakkruimels in het rond. Eén kruimeltje gaat over de wedstrijd Venlo 2 tegen Mook, het andere kruimeltje leidt zowaar naar een schaakreus: Géza Maróczy (1870-1951).

Het nummer wordt besloten met de actuele interne ratings en de stand van de interne competitie.

Om dit nummer te downloaden klik hier.