NIEUW CLUBBLAD UIT

Overige

Het vierde nummer (april 2019) van het seizoen ’18-’19 is op de website geplaatst.

Max Warmerdam is ongedeeld eerste geworden in de TOP-groep van TATA Steel Chess. Hij mag als winnaar van deze groep volgend jaar meedoen bij de Challengers. Naar aanleiding hiervan volgden interviews met onder andere Omroep Venlo. Zie ook de bijbehorende foto op de voorkant van dit blad.

In de maanden februari en maart van dit jaar zijn ons twee prominente oud-leden ontvallen: Rien Waltmans en Sef Schuurmans. Lees de In Memoriams in dit Vizier, waarin hun schaaklevens wordt herdacht.

Teamcaptain Henk van Gool beschrijft de overwinning van Venlo 1 in de zesde ronde van de KNSB-competitie als ‘een benauwde zege’. Collega teamcaptain Marc van der Lee van Venlo 2 heeft ook zeges te melden in zijn stuk: ‘Venlo 2 zet zegereeks voort, maar promotie blijft voorlopig uit zicht’.

Boeb Jacobs duikt deze keer in het verleden van de Tegelse Schaakvereniging. Hij haalt herinneringen op in zijn column: ‘Van der Sterren was in Tegelen’.

Op 23 februari 2019 vond voor de 16e keer het Limianz Rapid Open plaats. Op bladzijden 21 tot en met 24 vindt u een uitgebreid artikel over deze geslaagde dag.

Ook het 28e Theo van Spijk jeugdtoernooi van de Venlose Schaakvereniging was zeer geslaagd gezien het feit dat er veertig kinderen naar D’n Dörpel waren gekomen. Geert Hovens schrijft een kort stukje in dit blad over het bovenstaand jeugdtoernooi, maar in zijn column Schakie Splinter gaat hij er dieper op in. Zie de bladzijden 17 en 18 van deze uitgave.

Tenslotte, de gebruikelijke informatie over standen, interne ratings en uitslagen.

Om dit nummer te lezen klik hier.