NIEUW CLUBBLAD UIT

Overige

Het vierde nummer (april 2017) van het nieuwe seizoen ’16-’17 is op de website geplaatst.

Teamcaptain Henk van Gool van Venlo 1 kijkt in zijn verslagen over de ronden 6 en 7 blij verrast terug op het nog lopende seizoen. Voor de eerste keer handhaafde Venlo 1 zich in de eerste klasse van de KNSB, terwijl ze aan het begin van dit seizoen zichzelf nog als degradatiekandidaat zagen.

Marc van der Lee is veel somberder over Venlo 2. Hij luidt de noodklok over Venlo 2 in zijn artikel over de ronden 4 en 5.

Boeb Jacobs zet in zijn column de reeks voort waarin hij markante figuren uit zijn schaakverleden beschrijft. Deze keer de andere tijden van het deftige ‘Het H.S.G.’.

Geert ’Sjakie Splinter’ Hovens trekt in zijn column de vergelijking tussen een schaker en een zwevende kiezer.

In zijn onnavolgbare stijl zet Nico van der Hoogt in het artikel ‘Meten & Weten’ Ger van Leipsig in het zonnetje, de ELO-rekenaar van Venlo.

De macht en de onmacht van de dame. Met een artikel met deze titel vervolgt Joep Nabuurs zijn rubriek ‘In Ontwikkeling’.

Verder de stand van de interne competitie en de interne ELO rating en verslagen van het Limianz Rapid Open 2017 en het 26e Theo van Spijkjeugdtoernooi.

Men kan dit nummer hier downloaden en lezen.