GEHAVEND VENLO STRANDT AAN DE IJSSEL

Externe Competitie Partijanalyses

Onder meer in dit verslag:
– Wat kun je zomaar naast een zaal schakers hebben zonder dat het afleidt?
– Is het nou wel of niet een probleem voor zwart dat hij gedrongen staat in het Frans?
– Gambieten en kwaliteitsoffers in meervoud. En daar blijft het niet bij.

Voorafgaand aan de wedstrijd was het duidelijk dat het een stevige kluif ging worden. Krimpen aan den IJssel (voor dit verslag: ‘Krimpen’) is op papier ongeveer gelijkwaardig aan ons. Maarten en Thijmen hadden echter al vroeg aangegeven niet te kunnen. Kwam daar nog bij dat door corona ook Philipp en teamcaptain Henk niet konden verschijnen. Ondanks alle bijval kon zelfs Henk niet voorkomen dat we maar liefst twee borden open moesten laten. Henk en ik namen ons voor dit wel voor de wedstrijd kenbaar te maken aan Krimpen – het zou vervelend zijn als eventuele normkansen bij voorbaat afgebroken werden. Verder zouden we wel zien, met niks te bewijzen.

Lees hier verder.