Dag: 31 augustus 2024

NK Schaken 2025 Overige
HET NK SCHAKEN 2025 VINDT PLAATS IN VENLO

Kopfoto Max Warmerdam voor het Stadhuis op de Markt (Foto Omroep Venlo)

Het NK Schaken vindt in 2025 plaats in Venlo, tijdens het honderdjarig jubileum van de Venlose Schaakvereniging. Dit toernooi dat de beste schakers van Nederland bij elkaar brengt wordt voor het eerst in de geschiedenis in Limburg georganiseerd.

Bovenstaand bericht plaatste Omroep Venlo op 30 augustus op haar website.

Op die dag werd een promotiefilm opgenomen in de binnenstad van Venlo, in de Stadsherberg Ald Weishoès en in het Maaspoort Theaterhotel met Max Warmerdam in de hoofdrol.

De vrijdagmiddag werd afgesloten met een schaakmiddag op de Markt om …

vooral de jeugd te enthousiasmeren voor de denksport. Kinderen mochten daar de uitdaging aangaan om te winnen van de 23-jarige grootmeester. Daar ziet niet alleen de schaakvereniging de waarde van in, maar ook Warmerdam zelf: ‘Het heeft veel betekend voor mijn geheugen. Het heeft veel voordelen voor kids om goed te kunnen leren.’

Omroep Venlo plaatste niet alleen dit bericht maar maakte ook een leuk filmpje van de middag, zie hier.

Uitgebreide berichten over de aankondiging dat in 2025 het NK Algemeen en het NK Vrouwen in Venlo gaat plaats vinden staan op:

Vele handen maken licht werk: ook het opruimen ging vlot

Vele handen maken licht werk: ook het opruimen ging vlot (Foto Frank Clevers)

Frank Clevers maakte volop foto’s en filmpjes van de schaakmiddag en plaatste die hier in het Fotoalbum van de LiSB.

Enkele foto’s meer staan nog op onze Fotopagina 2024.

Van 2007 tot en met 2009 vond het NK voor de Jeugd ook in Venlo plaats. In die periode transformeerde Venlo in een gezellige Schaakstad, zie hier voor enkele sfeerimpressies van de binnenstad.