ZOMERSNELSCHAAK 2018

Toernooien

Het leek er even op dat de opkomst op de vierde avond van het Zomersnelschaaktoernooi maar matig zou zijn. Maar uiteindelijk waren het toch weer dertig schakers die acte de presence gaven.

In de A-groep zegevierde Henk van Gool met 6,5 punt, voor Jose Alonso en Bernd Schäfers, beiden met 5 punt.

Henk van Gool (links) ontvangt van wedstrijdleider Geert Hovens de eerste prijs in de A-groep van het zomersnelschaaktoernooi op donderdag 2 augustus 2018

De B-groep werd ditmaal gewonnen door Jan op de Laak met 6 punt. Kim Clabbers, Frank van Overbeek en Laurens Ekker volgden op 1 punt daarachter.

Jan op de Laak (links) ontvangt van wedstrijdleider Geert Hovens de eerste prijs in de B groep van het zomersnelschaaktoernooi op donderdag 2 augustus 2018

Klassement A-groep:
1. Henk van Gool 24 punt
2. Eugen Heinert 22
3. Dirk Bergmans en Dennis Liedmann 21
5. Jose Alonso 15

Klassement B-groep:
1. Jan op de Laak 24 punt
2. Kim Clabbers 18
3. Shafiq Olia Sekandri 17
4. Laurens Ekker 15
5. Herman Clevis en Frank van Overbeek 11

Met de plaatsen 1-8 scoren de deelnemers punten in het klassement. De 3 beste resultaten tellen mee voor de bepaling van de uiteindelijke ranglijst.

Er zijn nog twee avonden om zich in het klassement te verbeteren. De beste drie resultaten tellen daarvoor mee.