VENLO OPEN 2019

Wedstrijdleider Geert Hovens overhandigt de bokaal van winnaar van het Venlo Open 2019 aan Mart Nabuurs.
Toernooien

De Venlose Schaakvereniging organiseerde van donderdag 23 mei tot en met donderdag 11 juli 2019 het Open Kampioenschap van Venlo. Het is een open Zwitsers toernooi over 7 speelronden.

Winnaar van dit jaar is Mart Nabuurs (zie kopfoto). In de laatste ronde versloeg hij met zwart Jose Alonso. Daardoor eindigt Mart op een fraaie score van 6,5 punt. Dat is maar liefst 1,5 punt meer als de nrs 2 t/m 6, die 5 punten bij elkaar schaakten.

Op gepaste afstand dus eindigden Peter Schoeber en Henk van Gool op de plaatsen 2 en 3. Peter had als enige Mart op een remise weten te houden.

De ratingprijzen zijn voor Florian Schicktanz, Jean Paul Joosten en Gerben Oosterbaan.

In VSV Vizier van augustus 2019 werd de eindstand gepubliceerd, en er stond een sfeerimpressie met foto’s. Klik hier voor beide artikelen.

De eindstand staot ook hier