NIEUW CLUBBLAD UIT

Overige

Het vijfde nummer (mei 2019) van het seizoen ’18-’19 is op de website geplaatst.

Een opmerkelijke gebeurtenis: Twee Limburgse spelers, Max Warmerdam en Siem van Dael, zijn respectievelijk tweede en derde geworden op het NK Jeugd in Assen. Zie de foto op cover.

Na de overwinning van Venlo 1 in de achtste ronde van de KNSB-competitie op Rotterdam schrijft teamcaptain Henk van Gool ‘We hadden het bevrijdende gevoel ons verblijf in de eerste klasse weer voor een jaar te hebben verlengd’. Zie zijn bijdragen over Venlo 1 in dit Vizier.

Ook Venlo 2 kan een zege meldenNico van der Hoogt beschrijft Venlo 2 als een ‘ouwerwetse, degelijke, dampend doordenderende stoomlocomotief, die puffend op gang gekomen …, niet meer te stoppen valt’. Zijn verslag staat op bladzijde 15.

De interne competitie is ten einde. Bij alle groepen is de eerste plaats bekend. Max Warmerdam is kampioen geworden bij de Leeuwen. Met zijn score van 9 uit 9 doorbrak hij de hegemonie van Maarten Strijbos als clubkampioen, die maar liefst zo’n 15 jaar op rij de dienst uitmaakte. Marc van der Lee won de Tijgergroep. Remigrant Zef Hendriks is zeker van de eerste plaats bij de Olifanten, net als Shafiq Sekandari bij de Buffels. Zie alle standen op bladzijde 27.

In de herdenkingsmaand mei haalt columnist Boeb Jacobs herinneringen op aan de hongerwinter van 1944. Zelfs schaakstukken en -borden werden tegen eten geruild.

Geert Hovens vertrouwt in zijn column Schakie Splinter op de synchroniciteit en ontdekt een Willige Dame. Zie de bladzijde 19 van deze uitgave.

Tenslotte, de gebruikelijke informatie over standen, interne ratings en uitslagen.

Om dit nummer te lezen klik hier.