NIEUW CLUBBLAD UIT

Overige

Het derde nummer (januari 2015) van het lopende seizoen ’14-’15 is op de website geplaatst.

‘De zucht van verlichting moet tot in Groningen hoorbaar zijn geweest’ begint teamcaptain Henk van Gool zijn verslag over het vierde competitieduel van Venlo 1. Teamcaptain Marc van der Lee daarentegen heeft slecht nieuws. ‘Venlo 2 zakt door ijs’, is de aanhef van zijn verslag.

Op het Tata Chess tournament weet zelfs een willekeurige official wie de heer Jacobs uit Steyl is en waar hij speelt. Hierover en meer lees je in de column Tata Chess 2015 van Boeb. Geert Hovens daagt jullie uit in zijn column. Het is immers: ‘Schaken en niet Schuiven’.
Nico van der Hoogt ziet ‘Zwarte gaten’ in zijn bijdrage aan Uit de oude doos. Hij gaat vooral in op de vraag: hoe oud is nu precies de Venlose Schaakvereniging?

Lees hier dit nummer hier in ons archief.