NIEUW CLUBBLAD UIT

Overige

Het eerste nummer (oktober 2019) van het seizoen 2019-2020 is op de website geplaatst.

Het blad opent met successen die twee leden van de Venlose Schaakverenigingop belangrijke kampioenschappen hebben behaald. Siem van Dael werd tweede op het ‘European Youth Chess Championship 2019’ en Joep Nabuurs werd met het team van Capgemini kampioen bij het ‘Nederlands Kampioenschap Bedrijvenschaak’.

Daarna gaan het door met de belevenissen van Venlo 1 in de KNSB-competitie. Teamcaptain Henk van Gool beschrijft de behaalde remise met de woorden ‘waar we achteraf heel blij mee mochten zijn. Dit had helemaal verkeerd kunnen aflopen‘.

De Venlose Schaakvereniging staat op het punt een herstart te maken met een jeugdafdeling. Lees het interessante artikel hierover van Geert Hovens en Gerard in ’t Veld.

Geert Hovens is de nieuwe jeugdleider, maar in zijn column ‘Schakie Splinter’ ontwaart hij aan het andere eind van de leeftijdspiramide een nieuwe groep in de vereniging: de Krasse Knarren! Lees zijn vermakelijke column hierover.

Secretaris Bas van der Grinten presenteert de uitslag van de ledenenquête naar de vraag of men het gedrukte clubblad nog wenst te ontvangen of niet.

Ons jaarlijkse Zomersnelschaaktoernooi, editie 2019, is inmiddels geschiedenis geworden. Voor de geïnteresseerden heeft Geert Hovens de eindstanden samengevat.

Columnist Boeb Jacobs beschrijft zijn hoogtepunt van het Venlo Open 2019: de gewonnen partij tegen Peter Smith. Met een mix van ironie en zelfspot constateert hij: ‘als je het van de fouten van je tegenstander moet hebben, gaat het niet wat worden!’

Tenslotte schrijft Nico van der Hoogt in zijn rubriek ‘Interne Zaken + Oude Doos’ over een zeer actueel onderwerp: ‘stikstof en schaken‘. Hij begint actueel met een ingezonden brief van een clublid, maar eindigt geheel in stijl met twee stukjes uit de oude doos.

Het nummer wordt besloten met de actuele interne ratings en de stand van de interne competitie..

Dit nummer staat in het archief, klik hier.