NIEUW CLUBBLAD UIT

Het derde nummer (februari 2018) van het seizoen ’17-’18 is op de website geplaatst.

Ook dit nummer besteedt weer veel aandacht aan partijen uit externe competities. Henk van Gool beschrijft de wedstrijden uit de KNSB-competitie van Venlo 1 tegen De Pion Roosendaal en Zukertort Amstelveen, waar broodnodige punten werden gescoord. Teamcaptain Marc van der Lee beschrijft de wedstrijd van Venlo 2 tegen DJZ 2 in de LiSB-competitie.

Boeb Jacobs schrijft deze keer óók over de LiSB-competitie. Zijn column Kat en Muis wordt bevolkt door een Noord-Limburgse schaakliefhebber, zijn strijdmakkers en ‘een leuk en goedgemutste stelletje jongelui … uit het hogere segment KNSB-spelers’.

Nico van der Hoogt portretteert in zijn bijdrage Hoog bezoek 1935, een onbekende, maar zeer interessante schaakmeester, die een simultaan gaf in Venlo in 1935.

Geert Hovens’ alter ego Schakie Splinter tenslotte, schrijft al hoestend en kuchend zijn column over wat hem zoal opvalt in zijn drukke schaakleven.

Verder de gebruikelijke informatie over standen, interne ratings en uitslagen.

Dit nummer is hier te lezen in het archief