KNSB COMPETITIE R6 DSC 1- VENLO 1: 7-3

Externe Competitie

Venlo 1 heeft op 11 februari 2023 de uitwedstrijd tegen DSC1 Delft verloren met 7-3

Zie hier voor meer details.

Voor de stand in de KNSB-klasse 1B, klik hier. Teamcaptain Henk van Gool heeft zijn verslag van deze wedstrijd gepubliceerd, lees het hier. Het tegenverslag staat hier.

Op de Schaaksite heeft Jan Jaap Jansen op 2/3 van de competitie een tussenstand opgemaakt voor de verschillende klassen: ‘KNSB-competitie op twee-derde: hoe staat het ervoor?

Over de klasse 1B schrijft Jan Jaap:

In Klasse 1B gaat de promotie sowieso naar Brabant, maar wordt het HMC Den Bosch of Vianen/DVP? HMC staat 2 MP voor, maar heeft een lastig programma en de onderlinge wedstrijd komt nog. Onderin lijkt het tussen vier ploegen te gaan: Voorschoten, Paul Keres II (Utrecht), UVS Nijmegen en Spijkenisse, en net als in 1A moet het gros nog tegen elkaar.

Venlo 1 wordt niet als degradatie kandidaat genoemd. Verderop schrijft hij over de klasse 2D:

Echt spannend is het in Klasse 2D waar drie teams op 10 MP staan en vijf teams voor (tegen?) drie degradatieplekken strijden. Blerick lijkt de beste kansen te hebben, en als dat lukt (en Venlo erin blijft) krijgen we twee teams uit de gemeente Venlo in de 1e klasse!

De volgende KNSB wedstrijd is een thuiswedstrijd op 11 maart tegen HMC Den Bosch 1.