JOEP NABUURS IN ROERMOND

Toernooien

Nieuwjaarstoernooi ’t Pionneke

Op zondag 3 januari organiseerde schaakvereniging ’t Pionneke hun traditionele Nieuwjaarstoernooi. Dit rapidtoernooi is de eerste schaakontmoeting van het nieuwe jaar en vormt eigenlijk een soort nieuwjaarsreceptie voor de Limburgse schaker. Met name tijdens de uitgebreide pauze is er volop tijd om, onder het genot van een kom soep en belegde broodjes, eens bij te praten met oude bekenden. Voor deze editie meldde een recordaantal van 70 schakers zich bij de organisatie in de Jo Gerrishal. Hieronder ook enkele leden van de Venlose Schaakvereniging. Zelf had ik nog Frans Hol van de Blerickse Schaakvereniging meegenomen, die meteen blijk gaf over de kwaliteiten van een toernooitijger te beschikken en die ik daarom ook maar even meeneem in de uitslag hieronder. Het toernooi werd geopend door de wethouder voor wijkontwikkeling, sociale zaken en sport van Roermond, Gerard IJff. De spelers werden in negen groepen opgedeeld, dus na een gezellige en spannende dag waren er ook negen groepswinnaars. In groep 1 werd ons clublid Joep Nabuurs met overmacht eerste en dus winnaar van het toernooi.

Nieuwjaarstoernooi: Joep Nabuurs, voorgrond links, in actie tegen Eduard Coenen

Winnaars:
Groep 1: Joep Nabuurs
Groep 2: Jerzy Cebula
Groep 3: Jan Broekhuis
Groep 4: Wilfried v/d Kimmenade
Groep 5: Rene Chappin
Groep 6: Simon Plukkel
Groep 7: Michael Akulov
Groep 8: Marc Widlak
Groep 9: Tim Weyntjes

De resultaten van de andere Venlose leden was als volgt:
Henk van Gool vijfde Groep 1
Dirk Bergmans zevende Groep 1
Peter Schoeber achtste Groep 2
Hans Leenders zevende Groep 5
Frans Hol (BSV) tweede Groep 9

Henk van Gool

Voor het verslag op de website van ’t Pionneke zie hier.