WILLI SCHMITZ OVERLEDEN

Overige

Zondagmorgen 22 september is op 78-jarige leeftijd na een lange ziekte ons zeer gewaardeerde lid Willi Schmitz overleden.
Hij was een sterke speler die vele jaren lid is geweest van onze vereniging.
Reeds in 1962 werd hij clubkampioen, een prestatie die hij herhaalde in 1971.
Ook maakte hij lange tijd deel uit van het eerste team.

In de jaren 70 en 80 was hij enige tijd niet actief bij onze club; mogelijk in verband met een andere sport die hij actief en op hoog niveau beoefende: het biljarten.

In het begin van de jaren 90 werd hij opnieuw lid en het bleek al snel dat hij weinig aan speelsterkte en enthousiasme had ingeboet.
Opvallend hierbij was zijn voorliefde voor originele openingen waar hij veel op studeerde en waarmee hij zijn rivalen regelmatig wist te verrassen.
Hij was ook een sportieve en aangename speler die altijd waardering had voor zijn tegenstander.

Diverse malen heeft hij nog meegespeeld in de hoogste groep van de interne competitie en was hij kandidaat voor het clubkampioenschap. Dat zat er echter net niet meer in.
Daarnaast heeft hij vaak meegespeeld aan de externe competitie en meerdere malen een team aan het kampioenschap geholpen.

Verder deed hij mee aan vele toernooien, zoals het (toen nog) Hoogovenstoernooi in Wijk aan Zee waarbij samen hij met Venlose schaakvrienden verbleef in een vakantie-appartement in Zandvoort.
Ook bij Limburgse toernooien was hij vaak van de partij.

De laatste jaren kampte hij met gezondheidsproblemen, maar dit belette hem niet om tot voor kort trouw onze clubavonden te bezoeken.

Willi tijdens het Hemelvaartstoernooi 2010 in ons clublokaal LimianZ

Hij zal in onze herinnering blijven als een uitstekende en bevlogen schaker, maar vooral als een bijzonder beminnelijk persoon.

De uitvaartdienst is op woensdag 2 oktober a.s. om 11.00 uur in de katholieke kerk Sankt Maria Himmelfahrt in Bracht (Duitsland).
Daarna volgt om 13.00 uur de asbijzetting in de natuurbegraafplaats in Blerick (bij het crematorium).