VSV SUCCESVOL BIJ TEAMSCHAAK OPEN NK RAPID JEUGDTEAMS 2004 TE MIERLO

Jeugd

Kopfoto: V.l.n.r. Egbert Clevers, Guido Faassen, Thijmen Smith en Marina van Vliembergen

Venlo speelde op 26 september in de C-groep met een sterk team bestaande uit Egbert Clevers, Marina van Vliembergen, Guido Faassen, Thijmen Smith. Een klassering bij de eerste 10 leek bij voorbaat mogelijk, als alles een beetje mee zou zitten De verrassing bleek echter nog veel groter: de vijfde plaats (gedeeld vierde) bij 29 deelnemende teams, met 9 matchpunten uit 6 partijen. Een voortreffelijke prestatie.

Alle vier de spelers hebben flink bijgedragen om als team dit succes te behalen. En bovendien was het weer gezellig voor de kinderen (en hun begeleiders).

Verloop van de wedstrijden

• 1ste ronde 2 punten Wassenaar (Bobby Fisher) (3-1)
  • 2de ronde 2 punten Eindhoven (2 1/2 – 1 1/2)
  • 3de ronde 1 punt Asten (De Combinatie) (2-2)
  • 4de ronde 0 punten Leiden (Op Eigen Wieken) (1/2 – 3 1/2)
  • 5de ronde 2 punten Waalwijk (school) (4-0)
  • 6de ronde 2 punten Den Bosch (HMC) (3-1)

Egbert kon de tegenstanders goed aan en behaalde 4 punten. Egbert had tegen Leiden een mat voorhanden maar bleef net 1 beurt achter en verloor. Marina had zoals verwacht op bord 2 de moeilijkste tegenstanders. Na een moeilijke start herstelde ze goed en in de laatste partij wist ze Yvette Muhren te verslaan en daarmee de zege op Den Bosch veilig te stellen en in totaal 3 punten te behalen.

Guido speelde op bord 3 goed en speelde regelmatig en behaalde 3 1/2 punt. Thijmen kon zoals verwacht op bord 4 veel punten binnenhalen en behaalde 41/2 punt. Hij was de enige die tegen Leiden een half puntje behaalde. Tegen Asten had er misschien wat meer ingezeten maar het liep niet. Tegen Leiden werd goed gespeeld, maar het mocht niet baten. De grootste verrassing was de overwinning in de laatste wedstrijd tegen Den Bosch. Hierdoor wed de hoge eindrangschikking behaald een feit.
Jacques Faassen

Dit artikel verscheen eerder in VSV Vizier nr.2 seizoen 2004-2005, bladzijde 32.
Meer foto’s staan op de Fotopagina 2004.