VENLO 1 KENT PRIMA START

Externe Competitie

Zaterdag 27 september speelde het 1e team van de Venlose Schaakvereniging de eerste wedstrijd in de 2e klasse D van de KNSB. Vooraf waren de verwachtingen niet al te hoog gespannen, omdat Christian Vogel en Henk van Gool verhinderd waren en er dus twee invullers opgetrommeld moesten worden. Bovendien was ASV uit Arnhem de tegenstander, vooraf gezien als een van de betere teams in deze klasse. Van de invallers deed Bas van der Grinten het uitstekend want hij boekte, nadat hij onder druk had gestaan, een goede overwinning. Piet Thijssen vocht voor wat hij waard was, maar het was niet genoeg voor een remise. Aan het eind van de rit bleek dat dit ook de enige nederlaag was van deze middag. Joachim Guddat en Rudi van Gool kwamen beiden remise overeen met de tegenstander. Het Venlose jeugdtalent THijmen Smith boekte een keurige zege, net als Joep Nabuurs, Maarten Strijbos en Rainer Montignies.
Eindscore ASV – Venlo 2-6
Venlo is hierdoor meteen koploper in de 2e klasse D,