VENLO 1: 10 PUNTEN

Externe Competitie

Het standaardteam, uitkomend in de 2e klasse D van de KNSB, speelde gisteren haar laatste wedstrijd van het seizoen. Voor Venlo, dat met twee invallers aantrad, stond er niiets meer op het spel. Tegenstander Voerendaal 2 moest echter de wedstrijd winnen om zeker te zijn van klassebehoud. De invallers Piet Thijssen en Geert Hovens konden het niet bolwerken en moesten als eersten de koning omleggen. Maarten Strijbos en teamleider Henk van Gool konden eveneens hun opponent feliciteren. Tussenstand 0-4 !!
Rudi van Gool, Joep Nabuurs en Joachim Guddat deelden vrij snel daarna het punt met hun tegenstander. Alleen Thijmen Smith, afgelopen donderdag nog verliezend finalist in de strijd om het clubkampioenschap, wist zijn partij te winnen. Daarmee werd de eindstand bepaald op 2,5-5,5. Venlo 1 eindigde hiermee op een vijfde plaats met 10 punten. RSC ’t Pionneke en Overschie degradeerden. De grootste zege in de klasse was de monsterscore van Venlo 1 tegen ’t Pionneke met 7,5-0,5 op 7 februari.