UITSLAGEN LIMIANZ RAPID 2017

Toernooien

op zaterdag 18 februari 2017 organiseerde de Venlose Schaakvereniging voor de veertiende maal het gezellige en druk bezochte Limianz Rapid Open.

Er werden 7 ronden Zwitsers gespeeld van 20 minuten p.p.p.p., verdeeld over 2 groepen. In het inschrijfgeld was ook de lunch inbegrepen. Voor meer info zie de flyer.

De latere nummers één en twee in de eindstand spelen tegen elkaar: Joep Nabuurs rechts en Jozef Simenon links

Groep A
Groep A (KNSB-rating >1799) had 18 deelnemers. De winnaar van de twee vorige edities, FM Jozef Simenon van DJC, moest ditmaal nipt zijn meerdere erkennen in Joep Nabuurs van de thuisclub. Beiden haalden 6,5 uit 7, maar de weerstandspunten waren in het voordeel van Joep. Ongedeeld derde werd Jacob Perrenet met 5 uit 7.

De winnaar van de B-groep, Miki Nieczyporowski, zit links op de foto. Naast hem Laurens Ekker die zevende werd in de eindstand

Groep B
In groep B (KNSB-rating <1800, 26 deelnemers) eindigden drie spelers met 5,5 uit 7. Op basis van weerstandspunten werd Miki Nieczyporowski eerste, Thomas Timm tweede en Hans Leenders derde.

Klik hier voor de eindstand in de A- en B-groep.

Voor foto’s van het toernooi zie de Fotopagina 2017.