THEO VAN SPIJKTOERNOOI 2022

Jeugd Toernooien

Op zondag 6 maart werd in Venlo het Jeugd Grand Prix seizoen hervat met het Theo van Spijk Jeugdtoernooi. Voor het laatst was dit in 2019 gehouden. Ditmaal was de locatie de mooie Venlonazaal in Venlo. Het aantal aanmeldingen van maar liefst 95 werd uiteindelijk enigszins gedempt door afmeldingen wegens ziekte. Verheugend was de grote deelname van een aantal Duitse schakertjes. Om 12 uur startten we met 81 spelers verdeeld over 5 groepen: A/B, C, D, E en F/G/H.
De vaste formule voor de Jeugd Grand Prix toernooien van Limburg zorgde voor een overzichtelijk verloop. Alle groepen startten op hetzelfde moment en speelden allemaal 7 ronden van 10 minuten p.p.p.p. zonder pauze. De groepsleiders kenden weinig problemen om de ronden af te werken. Wedstrijden verliepen zeer sportief zodat kort na 4 uur de prijzen konden worden uitgereikt. Alle kinderen ontvingen een oorkonde.

De prijswinnaars waren:
Cat. A: 1. Marijn Jansen (HSG) 2. Brian Huijsing (’t Pionneke) 3. Laurens Ekker (Tegelse SV)
Cat. B: 1. Joshua Ekker (Tegelse SV) 2. Milan Reints (Tegelse SV) 3. Olaf de Koning (SV Voerendaal)
Cat. C: 1. Boyd Leenen (De Combinatie) 2. Jelmar Klinkenberg (SV Voerendaal) 3. Julian Moser (Turm Kamp-Lintfort)
Cat. D: 1. Constantin Schmitz (SV Erfstadt) 2. Joël Groenewoud (Amsterdam-West) 3. Joshua Drijer (Op zijn Plaats)
Cat. E: 1. Parth Kshirsagar (Op zijn Plaats) 2. Tim Vissers (Blerickse SV) 3. Saj Pranav Tejas Lalkota ( SV Maastricht)
Cat. F: 1. Julian Veenje (Blerickse SV) 2. Mette-Marit Hooft (Blerickse SV) 3. Levi Kok (SV Voerendaal)
Cat. G:1. Theo Heilmann (Schachfüchse Kempen) 2. Akul Gupta (SV Maastricht) 3. Sjoerd Oelmeier (Tegelse SV)
Cat. H:1. Liam Hendriks (DJC Stein) 2. Thibeau Bellen (Tegelse SV) 3. Pomme Leenen (De Combinatie)

De prijs voor de beste vereniging ging naar de Tegelse Schaakvereniging.

Eindstanden per categorie vind je hier.

De foto’s staan hier