TERUGBLIK NK JEUGDSCHAAK DEN HULSTER 25 APRIL – 4 MEI 2008

Jeugd Overige

Dit artikel stond eerder in ons clubblad VSV Vizier nr. 6 (juli), seizoen 2007-2008, blz. 23.

Dit toernooi, dat voor het tweede achtereenvolgende Jaar in Venlo plaatsvond, is inmiddels al weer twee maanden achter de rug. De organisatie verliep weer uitstekend, dit tot tevredenheid van spelers, begeleiders en toeschouwers.
Dit mede dankzij de vele medewerkers van de Venlose Schaakvereniging. Verder kon natuurlijk geput worden uit de ervaringen van vorig jaar.

Er waren ongeveer 120 deelnemers van de partij waarvan de A- en B-groepen in de Aula speelden en de C-groepen in de hal van de oude vleugel. In bijna alle groepen was de strijd om de eerste plaats spannend. Tijdens sfeervolle prijsuitreiking op 4 mei konden de volgende kampioenen worden gehuldigd:

• A-jeugd: Roeland Pruijssers A-meisjes: Martine Middelveld
  • B-jeugd: Robin van Kampen B-meisjes: Marcella Gunther
  • C-jeugd: Benjamin Bok C-meisjes: Lisa Schut

De drie Venlose deelnemers deden het lang niet slecht:

• Willem Suilen behaalde bij de C-jeugd 3,5 uit 9 en werd daarmee 22. Het was voor hem ongetwijfeld een hele nuttige ervaring
  • Thijmen Smith speelde voor het 2 jaar mee bij de B-jeugd en scoorde nu 4,5 uit 9, waarmee hij een mooie 12° plaats bereikte,
  • Mart Nabuurs had het bij de A-jeugd niet altijd makkelijk. Zo moest hij met wit viermaal in dezelfde variant de eer aan zijn tegenstander laten. Niettemin wist hij in deze zeer sterke groep nog 3,5 uit 9 te halen, goed voor een 23° plaats.

Evenals vorig jaar werd het toernooi weer omlijst met diverse nevenactiviteiten zoals het levend schaakspel (ditmaal op het Nolensplein), simultaan op Nolensplein (door Joep Nabuurs). toernooi voor ouders en begeleiders (met vlaaien als prijs) en een vriendschappelijke wedstrijd tegen Krefeld (waarbij veel leden van ons van de partij waren).

De persdienst is nog druk bezig met het toernooiboek dat binnenkort zal verschijnen.

Tot slot dank iedereen van onze club die dit prachtige toernooi heeft ondersteund.

Graag volgend jaar weer !

Bas van der Grinten