TATA STEEL UITSLAGEN

Nico van der Hoogt speelt in de Dagvierkamp 4H, foto Guy Dierx
Toernooien

Update 27-1-2020

De weekendvierkampen van vrijdag 10 t/m zondag 12 januari 2020 zijn achter de rug, evenals de dagvierkampen van 13 t/m 15 januari en de tienkampen van 17 t/m 26 januari. Speciale aandacht is er voor Max Warmerdam die door zijn kwalificatie van vorig jaar dit jaar in de Challengers groep mocht spelen, een toernooi in 12 ronden dat liep van 11 t/m 26 januari.

Hieronder volgen de uitslagen van de weekendvierkampen en de dagvierkampen. De uitslagen van de Challengers groep en de tienkamp staan daaronder.

Weekeindvierkampen

• 3B: Geert Hovens: derde, 1 punt uit 3.
  • 3H: Bas van der Grinten: vierde, 0 punten uit 3.
  • 4H: Nico van der Hoogt: gedeeld tweede, 1,5 punt uit 3. (zie kopfoto, gemaakt door Guy Dierx)

Dagvierkampen

• 3F: Frans Mertens: vierde, 0,5 punt uit 3.
  • 7J: Ger van Leipsig: tweede, 1,5 punt uit 3.
  • 8O: Piet Kuntzelaers: tweede, 1,5 punt uit 3.

Oud-leden San van Dael en Siem van Dael speelden ook. San is derde geworden in Dagvierkamp 9J.

Dagtienkamp

• Siem van Dael speelde in de Dagtienkamp ‘TOP groep/Qualifiers’ een zeer goed toernooi en eindigde op de zesde plaats.

Challengers groep

Max in zijn partij tegen Erwin L’Ami, foto Guy Dierx
  • Max Warmerdam stond na 13 intensieve ronden op de twaalfde plaats in de Challengers groep, met een TPR overeenkomend met zijn rating. Als laagst geplaatste speler stond hem natuurlijk een moeizame strijd te wachten. Max zeker was niet tevreden over het begin van het toernooi, zoals blijkt uit dit interview. Hij nam te weinig risico, probeerde alles te berekenen en kwam daardoor teveel in tijdnood. In zijn laatste twee partijen speelde hij sneller en de resultaten waren ernaar: winst op toernooiwinnaar Anton Guijarro, David (2694) en winst op Jan Smeets (2585).
    Na afloop van het toernooi gaf Max nog een interview, zie hier.

Alle uitslagen van de amateurwedstrijden staan hier.