SOEPELE GEEST AAN HET BORD

Gerard in 't Ven en Ad Burgmans bij het interview van Dagblad De Limburger 2016. Foto bij het artikel van Lé Giesen
Overige

In het dagblad De Limburger stond vrijdag 11 november 2016 een mooi interview met voorzitter Ad Burgmans en penningmeester Gerard in ’t Veld over de Venlose Schaakvereniging. De kop van het artikel was: Soepele geest aan het bord.

Het ging over van alles, van de successen van het eerste team, de gezelligheid van de interne competitieavond tot de toppers van de club. In een los kader werden de jeugdige toppers Siem (12) en Max(16) nog eens extra belicht.

Enkele citaten uit het artikel.

Bij hen (d.w.z. 80-plussers, red.) zie je duidelijk dat schaken de geest soepel houdt

en

We zijn competitief en tegelijkertijd ook een gezelligheidsvereniging” …. “we zijn serieus met schaken bezig, maar na afloop zijn we ook vrienden en is de sfeer van als die van een bruine kroeg

De tekst van het volledige artikel staat hier.

De foto bij het artikel is van Lé Giesen.