NIEUW CLUBBLAD UIT

Overige

Het derde nummer (februari 2019) van het seizoen ’18-’19 is op de website geplaatst.

Zoals elk jaar vertrekt een groep Venlonaren naar het gezellige schaakdorp Wijk aan Zee voor het Tata Steel Chess Tournament. Zie de foto op de cover en het bericht hierover op bladzijde 15.

De vierde ronde van de KNSB-competitie verloor Venlo 1, volgens teamcaptain Henk van Gool door ‘gemis aan scherpte’, maar de vijfde ronde tegen koploper Oud Zuylen werd weer verassend gewonnen door ‘oerdegelijk’ spel. Zie zijn bijdragen hierover in dit Vizier.

Geïnspireerd door Geerts verhaal ‘Der Tegernsee is bezauberend’ in het vorige clubblad schrijft Boeb Jacobs deze keer in zijn column ‘Spaans’ over zijn vakantieschaakbelevenissen.

Nico van der Hoogt behandelt in zijn rubriek In en externe zaken: minorpromotie én een recente partij tussen Max Warmerdam en Siem van Dael uit de interne competitie.

Tenslotte, de gebruikelijke informatie over standen, interne ratings en uitslagen.

Om dit nummer te lezen, klik hier.